La deixalleria mòbil de Secomsa engega nova ruta als municipis

Secomsa reprèn la recollida selectiva de residus amb la deixalleria mòbil, que instal·larà de manera puntual als municipis on realitza els seus serveis. L'empresa obrirà la deixalleria a una trentena de municipis durant els dies establerts amb cada ajuntament fins a finals d'aquest any 2020.

El recorregut comença avui dia 1 de juliol a Maspujols amb el suport de persones treballadores formades per resoldre dubtes sobre reciclatge i informar sobre el servei a la ciutadania. Per conèixer el calendari local de la deixalleria mòbil, podeu adreçar-vos a l'ajuntament del vostre municipi.

La iniciativa de Secomsa té tres objectius principals:

  • Recollir els residus especials que no es poden llençar a les bateries de contenidors habituals -com per exemple: bombetes, piles, bateries, petits electrodomèstics-, que s'han acumulat especialment durant l'estat d'alarma per la COVID-19, període en el qual la deixalleria comarcal va haver de romandre tancada.
  • Sensibilitzar a la ciutadania en el respecte al medi ambient i en la necessitat de reciclar entre tots i totes per implantar una nova economia circular imprescindible als nostres dies.
  • Assolir el compliment de la normativa europea aprovada el 2008 per a aquest any 2020, per la qual els municipis, sota sanció de multa, han de reciclar el 50% dels residus que produeixen.

Per difondre la campanya, Secomsa repartirà 3.000 díptics a les institucions i punts d'atenció a la ciutadania, i es farà ressò de la iniciativa mitjançant les xarxes locals i altres mitjans de comunicació propis i externs.